6.6.10

ACTUAR COM SI JA FOSSIM INDEPENDENTS


Tot això del la crisi econòmica amaga moltes mentides. El gran problema de Grècia representa un 2,5% dl PIB europeu, i els alemanys estan encabronats perquè la majoria del deute grec el te el Deutsche Bank . El que callen els alemanys es que la baixada de cotització del euro ja els està be, dons ells exporten el 40% de la seva producció.
Vegeu aquest aclaridor video d'en Daniel Cohn-Bendit al Parlament Europeu
http://www.youtube.com/watch?v=dQGkP68AVTI
Alemanya guanya en baixar el euro, guanya venent armes a Grecia i guanya amb els interesos que cobra del deute grec. Aixó es Europa pels alemanys.

Els “edge funds” els te tots la borsa anglesa, i son els anglesos qui estan desestabilitzant l’euro, son ells qui ataquen l’economia dels països de la UE per treure’s el mort del damunt. Anglaterra fa temps que hauria d’haver estat expulsada del Mercat Comú, i no s’hauria d’haver permès l’entrada dels països de l’Est tant aviat.
El problema es que Alemanya es pensa que la UE es seva, i França calla mentre li seguim subvencionant la seva agricultura medieval. A Espanya no li queda altra solució que vendre actius, privatitzar totes les empreses semipúbliques (Aena, Renfe, etc), i desfer-se de tots els negocis a fora per capitalitzar les entitats de crèdit (Repsol, Endesa, Telefónica, etc)
Pero si tot això no va acompanyat de forts controls als “inversors sofisticats” de borsa, no servirà de res.
Hi han economistes que diuen que la culpa de la crisi es de tothom, o sigui dels ciutadans. Però aquí els culpables d’aquesta crisi son els bancs, de que l’economia espanyola estigui feta pols es dels politics, començant per l’Aznar que va crear el “España va bien” a base de préstecs, i el Zapatero ho va continuar a base de llençar els diners: 2007: 400 euros de regal electoral, total 5.000 milions d'euros; 2008: xec nadó. 3.600 milions d'euros; 2009: “Plan E”: 8.000 milions d'euros i 3.000 d'addicionals; 2010: segon "plan sostenibilidad local”, 5.000 milions d'euros més. Total: 24.600 milions.
Ara baixant el sou als funcionaris i congelant les pensions n’estalviarà, segons ell, 15.250 M€ en dos anys.
            
El mes greu de tot es que els ajuntaments catalans, els ajuts per a la “construcció local” els han emprat per a fer obres gens productives, i adjudicades a les constructores madrilenyes amb UTE’s amb les locals per a poder saltar-se així una de les condicions del decret.
El pla AVE continua en marxa, si Aznar el feia arribar a Valladolid, en Zapatero a Leon i Cantabrià. S’hauria de posar com a condició a les properes eleccions que els candidats fossin de ciutats on ja hi hagués AVE.
Ara en ZP pretén estalviar 15.000 M€ , però fa poc mes d’un mes anuncià un pla de 17.000 M€ anomenat “Plan Extraordinario de Infraestructuras” on els bancs (amb els diners que l’Estat els ha donat per a fomentar el comerç) havien de finançar a les constructores, madrilenyes per suposat, els diners per a avançar les inversions en ferrocarrils i carreteres del 2010 i 2011.
Ens els grans articles d’en Francesc Sanuy a El Punt, ja es va veure clar el concepte “empresarial” que hi ha a Madrid.
http://benplantat.blogspot.com/2010/01/el-capitalisme-madrileny-articles-de.html
QUE HEM DE FER ELS CATALANS?

  • En primer lloc i urgentment, marxar d’Espanya. Es molt urgent. Tant que ja ho hauríem d’haver començat quan ens van col•locar al Maragall i van començar a remenar un nou “estafut”. Anem tard, cada mes que triguem serem mes pobres. Mentres nosaltres perdíem el temps, ens han robat 200.000 M€.  
  • De mentres no ens podem quedar esperant a que arribi l’independència. Hem de comprar preferentment productes fabricats a casa, i a empreses d’aquí. Quan mes alt sigui l’import d’un producte mes hem d’intentar complir aquesta norma.  Hem de pensar que cada cotxe que comprem Renault estem regalant 1/60 de lloc de treball a Espanya, i cada Seat comprat ajuda a mantenir aquí l’equivalent. ( Martorell fabrica l’any 60 cotxes per empleat).
  • S’ha de redactar urgentment un pla de que s’ha de fer amb totes les grans empreses, i les empreses de serveis, qui son els seus accionistes etc i com han de planificar el seu futur abans de la proclamació d’independència. (Volem una SEAT filial que fabriqui cotxes petits, o una SEAT independent que fabriqui cotxes mes grans, amb mes valor afegit, i que el seu benefici i el seu I+D no s’exporti ? . Son aquestes coses les que ja ens hem de començar a plantejar.)
  • S’ha de sanejar tota la funció publica de càrrecs politics, auditar les empreses semipúbliques fins i tot les dels ajuntaments que son caus d’alliberats dels partits ( o reintegrar-les als ajuntaments), suprimir els “informes externs” , eliminar la possibilitats que algú tingui mes d’un càrrec públic ( o que cobri per mes d’un ), eliminar les dietes, les ViSA’s, els xofers, els cotxes oficials, i tots aquests forats econòmics reduint-los a la mínima expressió.
  • Forçar a tota l’administració catalana a contractar sempre amb empreses catalanes, dels cotxes oficials i de servei pùblic (autobusos, taxis, patrulles) fins les obres publiques. Racionalitzar tota l’administració, eliminant corporacions metropolitanes, consells comarcals, vegueries, i diputacions. Crear centrals de compres auditades per l’oposició en cada administració, o una Conselleria de Contractació i optimització administrativa, similar a la de tenia el Jim Hacker, a “Sí, ministre”, que s’hauria d’enfrontar a tots els problemes que provoquen els Humphrey’s de la política catalana.
Es tracta, bàsicament, de fer el que alguns, pocs, ja fem fa molts anys, actuar com si ja fóssim independents.