14.8.06

cultura colonial : la Caixa i les infraestructures.


ampliar imatge

La nostra historia es plena de petits èxits i de gran fracassos. El problema que tenim es que mai aprenem dels fracassos i només recordem els petits èxits.

L'últim gran fracàs, el del Estatut de la Caixa, encara el tenim tots presents. Els directius de la Caixa, presionats per ZP i pel famós "boicot" van fer que Artur Mas acceptes un estatut ( que prèviament ja havien acceptat els partits del tripartit ) per tal de que una petita competència o una altra no posés en perill la OPA de Gas Natural sobre Endesa.
Així de clar. La diferencia entre l'Estatut del tripartit i l'Estatut de Convergència era inferior al "benefici fiscal" de declarar l'IVA i el IRPF de Endesa a Barcelona. Aquest va ser el gran argument per a convèncer l'Artur Mas.

Al mateix temps, la Caixa està forçant moltes desinversions. S'han venut la seva constructora, Immobiliària Colonial, ara intenten vendre la empresa de les I.T.V. als anglesos, i Autopistas la fusionen amb la companyia italiana Autostrada, cosa que potser desprès servirà per a aconseguir un millor preu de venda. La única obsessió es augmentar i augmentar els beneficis, cosa fàcil si vens propietats i les consideres beneficis com ells fan.


Jo, pobre optimista de mi, quan vaig veure que la Caixa començava, en plena OPA a Endesa a vendres empreses participades, vaig pensar : aquests ara compraran la EON, i aquí tothom es cagarà a les calzes. Dons no, de cagats a les calzes ja hi han, ja, però, com sempre, els cagats han estat els "nostres".

I ara com ens hem quedat?. Dons sembla ser que ens quedarem amb Estatut retallat, i sense OPA. Moltes gràcies senyors de la Caixa.
No han fet ni una sola acció de fermesa. Quan el boicot a les oficines a Espanya lo més inteligent era començar a vendre oficines d'Espanya, treure uns bons rendiments, i començar a obrir oficines al sud de França, Corsega, Sicilia i Napols.
La millor manera que un govern no et pugui fer xantatge es estar a varis paisos. Oi que si?.
Dons no, la "seva" solució ha estat patrocinar la selecció espanyola de futbol. Esclar que com a contrapartida, també patrocinaran la selecció catalana. Espero que amb aixó els directius de la Caixa hagin estat prou inteligents per a donarlis uns diners per partit i no una bossa global, dons tots sabem que la selecció espanyola fa pocs partits en un mundial, tant pocs, que fins i tot el Corte Ingles, regalaba la compra si la selecció espanyola guanyaba el mundial.
Estic convençut que la Caixa ha confiat més en la selecció espanyola que el propi Corte Ingles i ha fet un sol pagament, i no petit, per lluir el seu logo a la samarreta "nazional". Ja ho veuen, cornuts i pagant el ...futbol.

I ara que farà la Caixa amb tants diners de totes aquestes vendes d'actius que esta fent? Segurament seguir buscant negocis que donin molts beneficis en poc temps per així enlluernar nos amb els seus balanços. Es l'únic objectiu d'aquesta entitat. Mai res fet amb visió de futur. Mai.


Que creuen que les accions de Deutche Bank pujaràn en poc temps, dons ells inverteixen 2 bilions de pessetes en accions, per agafar un ridícul percentatge que no els permet ni opinar en el consell d'administració del banc alemany. Ni això. Desprès amb aquestes accions, al vendreles, van perdre un munt de diners, però que hi farem, així es la borsa.

Un incís, sempre m'ha sorprès que als balanços de la Caixa, les seves inversions en borsa sempre donin més beneficis que els dels fons de pensions, inclòs en aquells anys en que els fons d'inversió de la Caixa, o sigui els dels diners dels client, donen pèrdues.

Com s'ho fan els de la Caixa per a que quan inverteixen a borsa els diners de l'entitat sempre guanyin més que quan inverteixen a borsa amb els meus diners?.
Be, fet l'incís torno on estava.

En mig de tot aquest fregat, i recordant que la cessió dels aeroports va ser la excusa d'E.R.C. per a votar NO a l'Estatuet, ha succeït el merder del personal de terra de Iberia a l'aeroport del Prat. i que fan els nostres polítics? . El de sempre: mirar cap a Madrid. Es el recurrent de l'estruç, posar el cap al forat de Madrid, i com deia Cambó, "a Madrid mai tenen pressa".


Si fóssim un país normal, els dèficits estructurals el finançarien les pròpies entitats de crèdit. El enllaçar les autopistes franceses amb les espanyoles, per exemple, perquè aquí d'autopista de debò nomès en tenim una, la A2.

Molt normal no es per a un territori amb el nostre PIB.

Tampoc es gaire normal les connexions de via ampla per a mercaderies . De Espanya ens en arriba una, que ja arriba a Lleida ( la del TGV) . Pel sud, el ramal morirà a Castelló. Els ramals francesos es queden actualment aturats abans dels Pirineus.

I que dir del nostre port que esta encaixat entre la ciutat i la muntanya de Montjuïc?. I mira que tenim costa per fer un port immens desde Castelldefels fins a Sitges. Barcelona ha de suportar un port amb mercaderies perilloses, amb possibilitat no ja d'accidents sinó d'atacs terroristes, quan una mica mes abaix tenim unes costes del Garraf pràcticament deshabitades.

I l'aeroport, i la zona franca, edificats en les millors terres agrícoles de tot el país. Per si no ho sabien, el Baix Llobregat era considerat a l'Edat Mitjana el Jardí del Edèn, on totes els conreus es podien trobar.

Dons en comptes de mirar tant a Madrid, i demanar-lis la cessió de l'aeroport, busquin terrenys entre Manresa i Terrassa, i allí al peu de Montserrat, on la terra de cultiu no te la qualitat que al delta del Llobregat edifiquin un aeroport internacional, i que el pagui la Caixa, posin la Fira de Barcelona al costat, i si es precís un nou camp per al Barça i un bons aparcaments i hotels i serveis per a tot això, que un bon negoci segur que seria, molt millor que comprar autopistes italianes o accions de bancs alemanys. No fotem.!

I finalment, tornant a la OPA, un optimista pensaria que la Caixa, per retirar la OPA de Gas Natural a Endesa, possaria com a condició recuperar tots els actius de les empreses catalanes, FECSA, HECSA i H. del Segre, així com les centrals nuclears al nostre sol.
Dons no nomès no sera així sino que Gas Natural ja ha anunciat que es retira de comercialitzar electricitat com fins ara feia.
O sia, tots aquells que varem canviar de Fecsa-Endesa a Gas Natural per no donar ni un duro a una empresa de Madrid, ara ens quedarem tirats i haurem de tornar a Endesa, que segurià tenint la central a Madrid, per tant es quedaran allí el IVA dels clients i el IRPF dels treballadors catalans, encara que ara l'amo sera una empresa alemanya, e-ON, que depen de la mafia del gas rusa de GazProm.

Ni el Aznar ho haguès fet tant malament, per a nosaltres esclar.

I a tot aixó que diu el sr Montilla, ministre de turisme i defensor de la OPA?. Dons com esta amagat no ho sabem, pero ell deu estar ben tranquil, dons a ells, la Caixa, els hi perdona els prestecs. I tant que es un "bon gestor", li penso demanar que em gestioni cancelar la meva hipoteca amb la Caixa, que ja te la ma trencada.




1 comentari:

Anònim ha dit...

He enviat un correu a una direcció seva que no sé si actualment és en us. Salutacions