17.12.06

LIMITAR, PROHIBIR I PUTEJAR : l'unic sistema de governar dels politics mediocres.

A l'època de Franco van inventar un impost sobre els automòbils. Li van dir de "aparcament". Quan ja no es podia aparcar li van canviar el nom a "de circulació", i ara que no podem circular li podrien dir "dret de pernada".

I es que els polítics actuals del Baix Llobregat s'assemblen massa als del franquisme. No saben solucionar els problemes, només saben prohibir, limitar, condicionar, i sempre volen resoldre els problemes putejant a la majoria en comptes de resoldre els problemes que provoquen una minoria.

El nostre nivell d'accidents d'automòbil es molt mes alt que el d'Alemanya per exemple. A Alemanya no existeix cap limitació de velocitat en autopista. En canvi aquí sempre la solució a tot es limitar la velocitat.

Ara, els Medis d'informació del Movimiento Forrest (TVE-3 i elPeriodicu), fa tres dies que ens tenen entretinguts amb una proposta de limitar la velocitat en l'inexistent (de moment) Àrea Metropolitana de Barcelona a 80 Kilometres/hora.
Suposem que aquesta limitació només sera valida quan els cotxes estiguin en marxa, dons constantment i diàriament estem parats ens els embussos que la seva deplorable gestió ens ocasiona, cosa que com tothom sap origina moltissima contaminació.

Però sempre que fan un estudi, s'els escapen dades, que fa veure que el problema no es el que ells volen prohibir. En totes les gràfiques i els colorins amb els que ens han obsequiat per a vendrens el globus sonda informatiu del govern (dons no es res mes que això perquè no tenen ni la normativa ni la llei preparada), es veu clarament que el punt on hi ha mes pol·lució es el port de Barcelona, ai carai.!

La meva dona es de Frankfurt, i allí la gent no agafa el cotxe quasi mai malgrat que poden anar a 250 per l'autopista. En canvi a Frankfurt hi ha molta menys pol·lució i molts menys morts per accidents de trànsit que aquí.
(morts per 100.000 habitants (13,8 a España; 8,5 a Alemania).en España no se incluyen los muertos en zonas urbanas; y sólo se consideran los fallecidos en las 24 horas posteriores al accidente, en el resto de Europa se incluyen zonas urbanas y un periodo de hasta los 30 días del accidente).
Curiós, oi?

I la gent no agafa el cotxe perquè hi han uns magnífics transports públics, però fets amb lògica. Tramvia al centre i no als extrarradis com aquí ens ha encolomat el Forrest amb la col·laboració de Siemens (tengo unos solares para recalificar). Tenen una xarxa de metro que cobreix tota la ciutat, i tenen una altra xarxa de metros més ràpids, que utilitzen els mateixos túnels del metro de la ciutat que connecten amb totes les poblacions de l'extraradi de Frankfurt.

Explicat senzill, del Molins de Rei de Frankfurt, a la Montcada de Frankfurt, trigues mitja hora com a molt. ( o del Castelldefels de Frankfurt al Sant Cugat de Frankfurt).
A Barcelona totes aquestes possibilitats son inexistents, o si son possibles, passen per anar al centre de Barcelona i tornar a sortir, i pots trigar dues hores amb molta sort. M'ha fet molta gracia la ultima campanya publicitària de RENFE Cercanias :"El tiempo es tuyo. Conviértelo en lo que quieras".

Que cabrons...!


Per als qui creguin que tot això es molt lent de fer, els recomanaria la versió americana, mes lletja però no menys eficaç de construir viaductes al mig de les carreteres o autopistes, i fer els metros elevats, idea que seria molt valida per a enllaçar amb totes les poblacions del extrarradi. A Alemanya això ho fan amb trens de levitació magnètica que van a 400 Km/h, però com ja sabeu aquí tot va molt mes lent. ( i mes car, perque els politics tenen que menjar al Drolna, oi Carod? ).

Ah si, i el tema de la pol·lució, excusa amb la qual ens volen tornar a castigar a tots, potser valdria la pena que miressin els seus dibuixets, i vorien que nomès traslladant el port de mercaderies de Barcelona a les costes del Garraf (pràcticament deshabitades) tindrien el problema solucionat.

I com ara tancaran l'abocador del Garraf, tindran uns magnífics terrenys per als serveis i magatzems del port. Potser això no els interessa perquè no son edificables. Oi que ens entenem?

3 comentaris:

Tresinores ha dit...

Molt bo! Per que no han electrificat el port? Així, quan els creuers fan escala a Barcelona no estarien generant ells mateixos l'electricitat que necessiten amb combustible contaminant que tots respirem. No han tingut temps encara?

Jo faig amb certa freqüència la ronda de dalt de punta a punta. En total 20 Kms però quan hi han retencions (cada dia) a part de trigar molt el meu cotxe te l'humor d'informar-me que el consum de benzina realitzat per fer els 20 kms es correspon a un trajecte de 40 o 50 Kms. Per tant he contaminat el doble. Per que hi han sistemàticament retencions: en bona part per que qui ho va projectar ( “ells”) no van fer cap marge on es pugui aturar un cotxe amb problemes o que ha tingut una topada. Un marge que aniria molt bé per evitar que dels 3 carrils en quedin només dos totalment collapsats per circular. Però és igual, limitem la velocitat a 80 kms!

I això de la Siemens, els terrenys son on han fet una mega rotonda i un tunel o al final de trajecte on han fet el “parking”?

Joan Arnera ha dit...

Tens tota la raó del món. El més bo del cas és que volen limitar a la velocitat a 80... quan gairebé sempre hi estem aturats en caravana, a les carreteres de l'àrea de Barcelona. I a veure, realment contamina molt més un cotxe a 120 que un cotxe a 80?, i no contaminaran més els camions, dic jo? La solució és evident: més transports públics, i sobretot millors transports públics (això és la clau: més i sobretot, millors, que els que hi ha foten pena). Més trens i menys camions.
Salut

Anònim ha dit...

Siemens marxa de Cornellà perque s'ha fusionat amb Alstom.
Tots els terrenys de Cornellà passaran a edificables i ja possantme de profeta els edificara en RUVE, la inmobiliaria del padrí dels fills d'en Montilla, com ha passat en tots els retalls de la Avinguda d'Esplugues un cop fet el putu trambaix.